woensdag 27 maart 2013

Meneer Selene

Zijn naam doet het niet vermoeden, maar Selene is een stoere kater. Daar kwam men achter toen hij wijdbeens (wijdpoots?) op de operatietafel van de dierenarts lag. De geplande sterilisatie werd overhaast omgezet in een castratie.

Selene woont in Baarn, maar kwam een maand bij mij logeren omdat zijn menselijke huisgenoot op vakantie ging naar Thailand. Brokjes, blikvoer, een kattenbak, een speeltje en twee plastic hoezen werden meegeleverd; de hoezen omdat meneer bij een vorige logeerpartij mijn bank richting grofvuil gepist had.

Etenstijd was het favoriete moment van de dag. Als een klein stofzuigertje slurpte Selene zijn etensbak met brokjes leeg. Om deze vervolgens weer uit te kotsen als een ware boulimialijer. De brokjeskots at hij daarna met smaak weer op. En dan begon al snel het jengelen om meer.

Dat moest anders. Ik introduceerde twee methodes waardoor hij niet meer zo gulzig kon eten en hij als binnenkat wat beweging en afleiding had.

Methode 1

Op elkaar geplakte closetrolletjes, gevuld met brokjes.

Al snel had hij het principe door, al duurde het nog wel even
voor hij ook de brokjes op de tweede verdieping wist te vinden.

Methode 2
Oud drinkflesje met gaten, gevuld met brokjes.

Ook dit principe had meneer snel onder de knie...

... en hij rolde het flesje met zijn kop de kamer door.

En daarna weer...

Uitbuiken.

Zich op elke foto wringen die ik voor mijn andere blog wilde maken.

De houdbaarheid van boodschappen controleren

Eindeloos op schoot hangen en geaaid worden.

En als de schoot bezet is door een laptop, dan volstaat een rug ook prima.

Shit, betrapt! Weggejaagd worden van lekkere ligplekjes.

Gebiologeerd toekijken als ik een legging repareer (overduidelijk dat het eigen baasje dat nooit doet).

Een pootje proberen mee te helpen.

En opgeschrikt worden door een dubbelganger.

19 opmerkingen:

  1. Wat een lekker ding! Niet nog zo'n blog anders race ik meteen naar het asiel, ik mis mijn katten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee nog zo'n blog kan niet, want Selene is inmiddels weer terug in Baarn...

      Verwijderen
  2. Oh wat leuk die zelfgemaakte langzamer-eet-speeltjes. Heb ze wel eens in de winkel zien liggen, maar dit is veel leuker!!! Ga ik onthouden. Onze kat eet steeds kleine beetjes, dus heeft ze niet nodig. Maar misschien vindt hij het wel leuk voor die snoepjes die hij soms krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, kan je dit soort dingen ook echt in de winkel kopen? Dat wist ik niet. En is dus ook helemaal niet nodig.

      Verwijderen
  3. Haha ik denk dat jullie het allebei prima naar jullie zin hebben gehad ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er gezellig uit. En creatief ben jij zeg! Ik vind vooral de wc-rol-toren briljant. Ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is ie grappig! Geweldige foto's! Ik vraag me hier ook regelmatig af wie met wie speelt, ik met Stoere Kater of hij met mij... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje! Gezellig, zo'n kat en helemaal niet opdringerig. Mijn lieverds wurmen zich tussen laptop en buik, of nog erger, op het toetsenbord. Heel handig als je een dagje thuis wil werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! Ik ga de kattenspeeltjes na proberen te maken. Op dit moment doen wij 'el torro' als meneer trek heeft (theedoek waae hij steeds miauwend onder doorloopt). Blijven mooie eigenzinnige dieren. Die van mijn ouders heeft ooit zichzelf aangeleerd dat hij eten krijgt als hij naar buiten is geweest (dat meent hij in ieder geval) dus tot vervelens aan toe wil hij naar buiten gelaten en weer naar binnen gelaten worden rond etenstijd. Hij gaat naar buiten verdwijnt tien seconden uit zicht en meldt zich weer door op de vensterbank plaats te nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een kater, eigenwijs en toch leuk. Mooi idee hem het eten iets moeilijker te maken. Dat heb ik al vaker gehoord en je ziet het ook dat verplegers in dierentuinen het doen. Groetjes en fijne Paasdagen, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje zeg. Ik kan niet wachten tot wij ook weer twee katten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een handig idee, van die wc-rolletjes! En een leuke foto's!
    1 van mijn katten kotst ook altijd haar eten weer uit, bij voorkeur op een kleedje of de deurmat. Laatst ook op het aanrecht. Erg fijn. Ik heb van die speeltjes gekocht zodat de katten wat langzamer eten (en het houdt ze bezig). Ze zijn er erg handig mee - tegen het overgeven heeft het helaas niet echt geholpen, maar het schijnt ook te kunnen dat de poes allergisch is voor haar voer. Dus dat moeten we nog uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. This feature adds more digital camera ratings and is perfect for professional
    nature photographers who want to take photos with no artificial lighting.
    Canon cameras are the loved of millions of photographers who want to explore
    more sides of photography. For more information,
    take a look at the Canon EOS 5D Mark 3 technologies
    explained.

    Here is my homepage: 5d mark iii

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een grappige kater!! En wat een leuk idee van je om die " slow-eating" toren te maken. Ik denk dat ik je ga kopieren, aangezien ik hier een hele dikke poes ( nee, echt geen kater ) in huis heb die wel eens mag afvallen. Ze eet ook veel te snel en ook wij kunnen regelmatig haar uitgekotste brokjes weer opruimen. Wie weet helpt het wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellige kater! Wij hebben twee rode katertjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha herkenbaar allemaal! Wat een leuke blog heb, ik ga snel verderllezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi, Leuk dat je even een bericthje achterliet bij mijn "zwaai!" bericht op Maarallerminstsaai! Doet me goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. erg creatief, misschien zal ik proberen te doen om mijn kat. Groeten, ik ben een kat minnaar

    BeantwoordenVerwijderen
  17. URGENT LOAN IS AVAILABLE NOW
    TODAY I GOT MY DESIRED LOAN AMOUNT $760,000.00 FROM A RELIABLE AND TRUSTED LOAN COMPANY LAST WEEK, BUSINESS/HOME/COMPANY/PROJECT/PERSONAL LOAN? ARE NOW AFFORDABLE HERE FOR YOU TODAY CONTACT Email profdorothyinvestments@gmail.com

    Hello,I'm here to testify of how i got my real estate business loan from PROF. MRS.DOROTHY JEAN INVESTMENTS (profdorothyinvestments@gmail.com) I don't know if you are in need of an urgent loan to pay bills, start business or build a house, they offer all kinds of loan Ranging from $5,000.00 to $2,000,000.00USD with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 33 years to pay back the loan secure and unsecured. Are you losing sleep at nights worrying how to get a Legit Loan Lender?
    MRS.DOROTHY JEAN holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly without cost/stress via Contacts Whatsapp Number +1(541)279-1406 Email profdorothyinvestments@gmail.com

    Consider all your financial problems tackled and solved ASAP. Share this to help a soul right now THANKS.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties?
- Die lees ik graag!
Rare letters overtypen?
- Dit blog was geheel robotvriendelijk, tot ik dagelijks spam begon te ontvangen. Woordverificatie staat daarom weer aan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...