zondag 19 augustus 2012

Nina en de wasnoot


"Via Marije van http://roerend-goed.blogspot.nl/ kreeg ik een zakje wasnoten, mysterieuze notenschillen die voor mij nog het meest lijken op een soort ronde dadeltjes :). Je kan ze gebruiken in plaats van wasmiddel: helemaal natuurlijk! Maar hoe goed werkt zoiets? Aan mij (en nog 15 anderen) de schone taak om dit te testen! En wat is nu een beter moment voor zo'n test dan de heetste avond van het jaar? Is het lekker snel droog ;)"

Zo luidt het bericht dat ik gisteravond laat op de facebookpagina van Nina lees. Met haar toestemming plaats ik het fotoverslag over haar eerste ervaring met de wasnoot hier op mijn blog. Als voorproefje op de spannende onthulling van de testresultaten van het wasnotentestpanel.

Nina woont een straat verderop, en het lot bepaalde ooit dat zij op vrijdag de dertiende een kraslot in haar brievenbus vond. Ze reageerde met een leuke email. Nina bleek een interessante en creatieve dame, die betonnen huurflats van muurschilderingen voorziet en ondergoed en handtassen beschildert (zie hier). Maar voor de gelegenheid wil ze best eens de rol van wasdame aannemen. Op facebook schrijft ze: "Ja mensen, ik ben nog maar net 30 en mijn zaterdagavond is ZO spannend!! In plaats van een terrasje of een strandje is het een wasmachine :D"


Drie uur later volgt de update: "Resultaat, vers uit de wasmachine: alles ruikt neutraal. Vlekken zijn er uit. Ik had er speciaal een stinkend item in gedaan, namelijk een broek die naar hond rook. (not mine) Sorry mensen met een hond, maar het kan voorkomen dat jullie kleding soms gewoon naar hond stinkt. Ik haat het echt. En die geur is goed verdwenen dankzij de wasnoten! Tot nu toe ben ik erg tevreden dus. Hoewel ik de 'lekkere geur' wel mis, zeker als het bedlinnen betreft. Ik zal, zoals gesuggereerd, wat etherische olie op het zakje doen de volgende keer. Ik ben benieuwd. De test gaat verder!"

Als toelichting schrijft zij nog: "De test was met gekleurde was, op 40 graden. Normaal gesproken gebruik ik evil wasmiddel from hell: elk willekeurig A-merk dat in de aanbieding is krijgt (kreeg?) bij mij een kans. Ik had een tijd Robijn, nu Ariël. Ik merk nooit verschil tussen wasmiddelen. Ik hou niet van wasverzachter. Meer info over hoe de wasnoot bevalt komt na de volgende wasbeurt :)"

Ik wacht met spanning op haar verdere experimenten.

***********************************************************************************************

Nog meer wasnootverslagen vind je hier:
- Tante Jannie (met een aparte wasnotentestpagina vol uitdagende experimenten)
- De Handwerktuin verslag 1 en verslag 2
- Jenneke Bespaart
- Clean House, Clean Head verslag 1 en verslag 2 en verslag 3
- Het Paarse Schaap
- Een Beetje Groener
- Thirza
- Door Lotjes roze bril

***********************************************************************************************

28 opmerkingen:

  1. Leuk om zo het eerste verslagje te lezen. Ik heb ze nog niet gebruikt. Bij de vorige wasbeurt (met gewoon wasmiddel) zat een deel van het wasgoed onder de kalk-resten. De volgende was moet dan eerst met een scheut azijn om dit op te lossen. Dat wilde ik nog niet met de wasnoten doen omdat dit elkaar misschien beinvloedt. Maar deze week gaan ze aan de bak hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om deze eerste verlag van wassen met wasnoten te lezen. Ik ben benieuwd na al de volgende. Groetjes, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt een hele serie zo met 15 testers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wasnoot, the serial ;)

      Tja ik wilde eigenlijk gewoon 1 blogartikel schrijven gebaseerd op alle ervaringen, maar ik vind zo'n 'authentiek' fotoverslag te leuk om te laten liggen

      Verwijderen
  4. Ik hoop woensdag ook een verslag te kunnen maken van mijn eigen eerste testresultaat met de wasnoten. Je gelooft het niet maar op de dag dat ik de wasnoten binnen kreeg is mijn wasmachine overleden... (heeft denk ik net iets te hard door de wei gehuppelt met konijntjes ofzo) Vanavond gaan we de 'nieuwe' machine halen. Vonden het toch wat overdreven om dat afgelopen weekend al te doen en bij 30+ graden een wasmachine 8 trappen omhoog te zeulen :) Maar ik sta dus te trappelen van ongeduld! haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O jee, dat is vervelend zeg (gelukkig gebeurde het niet met die wasnoten er in, anders was de link al snel gelegd). Hij zag er ook al wel erg levensmoe uit op je tekening.
      Neem lekker de tijd joh, ik had 15 september als einddatum genoemd.
      Veel geluk met je nieuwe wasmachine!

      Verwijderen
  5. Wat een leuk, interessant blog heb je! Ik hou wel van zo'n positieve instelling. Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd leuk om te lezen :) Ik zal jouw 'huishouden van Jan Steen' ook volgen!

      Verwijderen
  6. Net ook een blogje getikt over mijn wasnoten experiment. Ik vind het best grappig om te lezen dat anderen ook toch wel wat dezelfde ervaringen hebben, met het testen.
    Ik ga nog op onderzoek uit, maar het lijkt me prima alternatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb geen eigen blog,maar wilde je toch even vertellen dat de eerste ervaringen met de wasnoten prima zijn ,alleen waren all mijn nootjes kapot toen ik ze binnen kreeg, ik gebruik ze daarom in een lingerienetje.de was was schoon , alleen mijn dochter vind het maar niets ,want ze mist het geurtje van het wasmiddel wat we normaal gebruiken en aangezien zij zelf haar kleding wast, blijft het gebruik beperkt tot handdoeken en beddengoed. groetjes johmar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste johmar, kreeg je halve notenschalen, of waren ze helemaal verpulverd? Het klopt dat ik gebroken notenschaaltjes heb verstuurd want zo wordt de wasnoot gebruikt. Nootjes gooi je dan ook nooit los in de wasmachine. In plaats van een lingerienetje kan je het bijgeleverde katoenen zakje gebruiken, dat speciaal daarvoor bedoeld is. Een geurtje kan je evt. toevoegen.

      Verwijderen
    2. oke , dat had ik niet goed begrepen, ben een beetje duk geweest en heb daardoor waarschijnlijk wat van de informatie gemist, dank je

      Verwijderen
  8. Ik heb vandaag ook over de wasnoten geblogd, ben alleen vergeten een link naar Roerend Goed te maken. Das niet zo handig natuurlijk. Ga ik goed maken! Hierbij iig alvast de link van vandaag: http://cleanhouseclearhead-mirjam.blogspot.nl/2012/08/dag-276-vrijdag-wasdag-more.html
    groetjes, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb weer een berichtje geplaatst over de wasnoten! http://handwerktuin.blogspot.nl/2012/08/wasnoten-nog-een-keer.html

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn tweede wasdag is een feit! Kijk maar op: http://cleanhouseclearhead-mirjam.blogspot.nl/2012/08/dag-281-wasdag-2-klusjesmaand.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wegens verkoudheid vandaag mijn reactie op je vraag op mijn tweede wasdag geplaatst en ook over mijn derde wasdag geblogt!

      Verwijderen
  11. hoihoi! Inmiddels heb ik uiteraard mijn tweede (en derde) wasje er op zitten met de wasnoten. Conclusie: ik ben er tevreden over. De etherische olie heb ik uiteindelijk niet aangeschaft, ik vond het niet nodig. Maar misschien is het toch verstandiger om het wel te doen, want mijn vriend zei bij wasje nummer 3: 'het ruikt naar basmatirijst'. Momenteel hebben we nog een hele voorraad 'fout' wasmiddel staan, en die gaan we wel eerst opmaken. En daarna overweeg ik zeker om de wasnoten te bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Nina, ik vind basmatirijst best lekker ruiken, maar misschien niet voor kleren. Je kan de noten t.z.t. gewoon bij Gimsel in de Groene Passage kopen!

      Verwijderen
  12. Hey,

    Mijn wasnotenverslag is ook al een tijdje in de lucht hoor! Ik ben er vergeten is over te roepen dus bij deze http://doorlotjesrozebril.blogspot.nl/2012/09/wasnotenexperiment-het-verslag.html#comment-form

    En dan ga ik NU een bestelling doen want alle " foute wasmiddelen" zoals Nina het mooi omschreef, zijn op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn laatste wasnotentest is een feit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou, ik heb ze dan eindelijk ook geprobeerd... De was kwam er schoon en fris uit. Het ruikt niet vies, niet lekker, gewoon neutraal. Wat ik me wel afvraag: zou de was er niet net zo schoon en fris uitgekomen zijn als ik helemaal niks had gebruikt? Mijn volgende was ga ik eens draaien met alleen water, kijken of er verschil is.
    In elk geval bedankt dat ik ze mocht uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Woah! I'm really loving the template/theme of this website. It's
    simple, yet effective. A lot of times it's very hard to get that "perfect balance" between usability and visual appearance. I must say you have done a very good job with this. In addition, the blog loads extremely fast for me on Firefox. Superb Blog!

    my website - great coffee

    BeantwoordenVerwijderen
  16. each time i used to read smaller posts which also clear their
    motive, and that is also happening with this article which
    I am reading here.

    Here is my web blog ... teen clothing stores

    BeantwoordenVerwijderen
  17. It's appropriate time to make some plans for the longer term and it is time to be happy. I've learn this submit
    and if I could I wish to counsel you few interesting issues or tips.

    Maybe you could write subsequent articles referring to this article.
    I desire to read more things approximately it!

    My website :: http://www.topgoldstorejewelry.com/methods-of-modcloth-coupon-some-thoughts/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I don't even know the way I stopped up right here, however I thought this post was great. I do not realize who you're but definitely you are going to a famous blogger
    in the event you aren't already. Cheers!

    Feel free to surf to my blog: Elkhart-realestate.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and create my own.

    Do you need any html coding expertise to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

    Here is my weblog ... http://www.40sl733g.de/womens-clothing-stores-online/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Spot on with this write-up, I honestly feel this amazing site needs a great deal more attention.
    I'll probably be returning to read more, thanks for the advice!

    Stop by my web site ticketsfor.info

    BeantwoordenVerwijderen
  21. URGENT LOAN IS AVAILABLE NOW
    TODAY I GOT MY DESIRED LOAN AMOUNT $760,000.00 FROM A RELIABLE AND TRUSTED LOAN COMPANY LAST WEEK, BUSINESS/HOME/COMPANY/PROJECT/PERSONAL LOAN? ARE NOW AFFORDABLE HERE FOR YOU TODAY CONTACT Email profdorothyinvestments@gmail.com

    Hello,I'm here to testify of how i got my real estate business loan from PROF. MRS.DOROTHY JEAN INVESTMENTS (profdorothyinvestments@gmail.com) I don't know if you are in need of an urgent loan to pay bills, start business or build a house, they offer all kinds of loan Ranging from $5,000.00 to $2,000,000.00USD with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 33 years to pay back the loan secure and unsecured. Are you losing sleep at nights worrying how to get a Legit Loan Lender?
    MRS.DOROTHY JEAN holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly without cost/stress via Contacts Whatsapp Number +1(541)279-1406 Email profdorothyinvestments@gmail.com

    Consider all your financial problems tackled and solved ASAP. Share this to help a soul right now THANKS.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties?
- Die lees ik graag!
Rare letters overtypen?
- Dit blog was geheel robotvriendelijk, tot ik dagelijks spam begon te ontvangen. Woordverificatie staat daarom weer aan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...