donderdag 4 oktober 2012

Marije goes Hundertwasser


'Schilderen à la Hundertwasser', een cursus van vier weken bij tekenpraktijk Turkoois in Rotterdam.* Friedensreich Hundertwasser (1928-2000) was een Oostenrijks kunstenaar en architect met eigenzinnige ideeën over de wereld, de mens en het milieu. Zijn kunstwerken en gebouwen hebben wilde kleuren en organische lijnen. Ik teken eigenlijk het liefst realistisch, maar zo'n fantasierijke bonte kermis wilde ik ook wel eens op papier leren zetten.

Vanochtend was de eerste bijeenkomst, met als thema 'Bomen'. Met drie andere dames ging ik ijverig aan de slag met permanent markers, ecoline, zilver- en goudverf. Tadaa! Lekker psychedelisch plaatje geworden, toch?

* En voor de geïnteresseerde niet-Rotterdammers: ook op andere plekken in Nederland wordt deze workshop/cursus aangeboden, google maar eens. 


Updates
Ik vond het erg leuk om te lezen dat deze Zuthpense blogster inmiddels begonnen is aan een lessenserie Hundertwasser in een atelier bij haar in de buurt!

En dan hier les 2: 'de stad':


Deze tweede tekening hangt in een Rotterdamse praktijk voor remedial teaching. Til zag deze foto online en vroeg of ze hem mocht overkopen. Leuk!

En kijk tenslotte eens hier naar mijn nieuwste Hundertwasser-tekeningen. 

17 opmerkingen:

  1. Lijkt wel een LPhoes uit vervlogen tijden. En na de cursus afreizen naar Wenen dan maar. Het Hundertwasserhaus is erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige creatie heb je gemaakt! Chapeau. Groetjes van een niet-rotterdammer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Marije!
    Ik vind hem mooi en heerlijk kleurrijk!
    Fijn weekend!
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, lekker kleurig op de vroege morgen, daar wordt een mens vrolijk van :)
    Ik heb eens een artikel gelezen over Hundertwasser, met foto's er bij en vooral die gebouwen vond ik schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor! Ik ben wel een beetje fan van Hundertwasser, ook in Wenen het Hundertwasserhuis bezocht. Ik wordt helemaal vrolijk van zijn kunst en schilderijen...
    Dit schilderijtje maakt me ook zeker vrolijk op deze regenachtige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartstikke vrolijk zeg! Leuk hoor!
    En ja, ik zou ook nog even naar Wenen gaan hoor...is een leuke smoes toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi, hier nog een Hundertwasser-liefhebber! Met twee tips:
    Voor crea-bea's en kunstdocenten de leuke blog 'a faithful attempt', met oa een tekenles rondom Hundertwassers werk:
    http://afaithfulattempt.blogspot.nl/search/label/artist%20Hundertwasser
    En van 17 okt. t/m 13 januari is in Kunstlocatie Würth in Den Bosch een Hundertwasserexpo te zien. Lijkt me erg leuk om heen te gaan.
    Groetsels, en nog veel plezier met de andere lessen - wat is het mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marianne, dank je wel voor je tips! Als jij de Marianne (oud-collega) bent die ik denk: vind je het leuk om samen met mij naar die tentoonstelling te gaan?

      Verwijderen
  8. wat een explosie van kleuren en vormen Marije. Her hou ik wel van en tijdens het schilderen kan men zich zo goed uitleven. Realistisch tekenen en schilderen kan namelijk eens ook beetje stress betekenen als het resultaat op papier niet met het resultaat in je hoofd overeen komt. Fijne avond en lieve groetjes, Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
  9. URGENT LOAN IS AVAILABLE NOW
    TODAY I GOT MY DESIRED LOAN AMOUNT $760,000.00 FROM A RELIABLE AND TRUSTED LOAN COMPANY LAST WEEK, BUSINESS/HOME/COMPANY/PROJECT/PERSONAL LOAN? ARE NOW AFFORDABLE HERE FOR YOU TODAY CONTACT Email profdorothyinvestments@gmail.com

    Hello,I'm here to testify of how i got my real estate business loan from PROF. MRS.DOROTHY JEAN INVESTMENTS (profdorothyinvestments@gmail.com) I don't know if you are in need of an urgent loan to pay bills, start business or build a house, they offer all kinds of loan Ranging from $5,000.00 to $2,000,000.00USD with a low interest rate of 2% and loan duration of 1 to 33 years to pay back the loan secure and unsecured. Are you losing sleep at nights worrying how to get a Legit Loan Lender?
    MRS.DOROTHY JEAN holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly without cost/stress via Contacts Whatsapp Number +1(541)279-1406 Email profdorothyinvestments@gmail.com

    Consider all your financial problems tackled and solved ASAP. Share this to help a soul right now THANKS.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties?
- Die lees ik graag!
Rare letters overtypen?
- Dit blog was geheel robotvriendelijk, tot ik dagelijks spam begon te ontvangen. Woordverificatie staat daarom weer aan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...