zondag 15 januari 2012

De Duimdienst


Moet je een proefwerk of examen maken? Wacht je op de uitslag van een doktersonderzoek? Moet je een rij-examen afleggen? Heb je een sollicitatiegesprek, of heb je net een sollicitatiebrief de deur uit gedaan en hoop je uitgenodigd te worden? Heb je moeite je dieet vol te houden? Wil je die wedstrijd winnen, of dat gevecht tegen die deadline? Zit je even niet lekker in je vel en heb je even een opstekertje nodig? Of ken jij iemand die wel wat geluk kan gebruiken?

De Duimdienst duimt voor jou! Laat hieronder (of in een email naar duimdienst-at-gmail.com) weten op welke dag en en op welk tijdstip je de steun van de Duimdienst kunt gebruiken. Je mag vermelden waarvoor de steun nodig is, maar dat is geen vereiste. Het Duimdienstteam gaat vervolgens hard voor jou duimen. Als je wilt kan je achteraf laten weten of het duimen resultaat heeft gehad.

Bijgeloof?
Uit onderzoek blijkt dat gelukssokken, schietgebedjes, duimen en ander bijgeloof wel degelijk effect hebben. Psychologen van de Universiteit van Keulen constateerden dat bijgeloof ervoor zorgt dat mensen meer vertrouwen krijgen in zichzelf en daardoor beter gaan presteren. De onderzoekers hebben onder andere testen uitgevoerd waarbij sommige golfers een ‘geluksbal’ kregen en andere niet. De golfers met de ‘geluksbal’ presteerden duidelijk beter. Ook bij het oplossen van anagrammen bleek een geluksobject invloed te hebben. Mensen die deze op hun tafel mochten hebben staan, leverden betere prestaties, dan mensen die geen geluksobject op hun tafel hadden staan. Niks mis met een beetje bijgeloof dus!

De Duimdienst zoekt nog extra duimen
Het team van Duimdienst kan zeker nog uitbreiding gebruiken. Als lid van het Duimteam word je per email geïnformeerd zodra er een aanvraag tot duimen is. Meeduimen kan in principe op ieder moment dat je de handen even vrij hebt. Tijdens het tv-kijken, in de trein, tijdens een saaie les, op de wc, liggend in bed als je niet kunt slapen of in de wachtkamer bij de dokter. Het duimen kost je hooguit een paar minuten per week, maar kan voor de ander een wereld van verschil betekenen. Duim je mee? Meld je dan nu aan. Dat kan door hieronder een reactie achter te laten, of door een mailtje te sturen naar duimdienst-at-gmail.com.

7 opmerkingen:

  1. thumb up voor het duimteam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik meld me bij dezen graag aan voor de duimdienst! (Mijn email adres stuur ik je wel even via duimdienst@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik draai al heel veel jaren 'duim', maar dan vanwge een veelheid aan vrije tijd...wil het nu best wel graag doen voor 'een goed doel'. dus..noteer me maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsnog, een beetje laat misschien, maar mij mag je ook als vrijwillige duimdraaister op je lijstje zetten. Kom maar op, hier ben ik goed in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super! Zou je misschien je emailadres willen laten weten op duimdienst@gmail.com? Dan neem ik je op in het emailbestand voor duimverzoeken (er komen niet zo veel verzoekjes binnen hoor, 1 a 2 per maand)

      Verwijderen
  5. Meteen een verzoek; voor Marja van het blog Ram i Ravels, graag donderdag 8 maart en de dagen daarna duimen voor een doktersingreep en de (Hopelijk goede) uitslag daarvan.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties?
- Die lees ik graag!
Rare letters overtypen?
- Dit blog was geheel robotvriendelijk, tot ik dagelijks spam begon te ontvangen. Woordverificatie staat daarom weer aan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...