woensdag 11 januari 2012

Blogvrees overwonnen!

‘Ik denk dat ik met je meedoe!’, typte ik spontaan op Mariekes blog. Op 1 januari 2012 begon zij haar ‘Year of Good Things'. Zij had het weer van ene Pip. Inmiddels verrichten tientallen mensen iedere dag een goede daad. Doen ze iets goeds, liefs, aardigs voor een bekende, een onbekende of zichzelf. En leggen ze hun avonturen vast.

Het jaar ervoor waaide er ook al zo'n Year of Good Things-project door blogland, vertelt Google me. In plaats van goede daden draaide het toen om iedere dag even dankbaar stilstaan bij iets moois wat er in je leven gebeurt.

Ik sluit me aan bij de Do-Gooders van 2012. Maar hou ook mijn ogen open voor de mooie dingen die er zomaar op mij afkomen. Mijn ervaringen ga ik bijhouden in dit blog. Een kleine inhaalslag van 11 dagen heb ik nog wel te maken. Vergeef het me dat ik eerst even treuzelde om deze nieuwe, onbekende blogwereld binnen te stappen. Mijn goede daad van vandaag? Die drempelvrees overwonnen hebben!

En dat niet alleen hoor. Ik heb mezelf vandaag ook getrakteerd op een laptoptafel, die nu onderweg is vanuit een meubelzaakje in Someren. Het nieuwe tafeltje is een stevig geval met een knalrood blad, dat ik al bankzittende zo naar me toe kan trekken. Nu zit ik daar in kleermakerszit op (op de bank dus, niet op dat tafeltje), een kussentje op mijn benen en de laptop daar weer op. Met kromme rug en nek, en polsen stevig op de laptop zodat die niet van het kussen glijdt. Maar binnenkort dus niet meer!

Zo maakte ik op 11 januari dus lekker mezelf blij.

4 opmerkingen:

  1. Dit is een heel erg fijne blog :) Ik ben zelfs voor het eerst in mijn leven 'volger' :) Ik ben benieuwd naar al jouw goeie daden en verwacht er zelf een beetje geïnspireerd door te raken. Liefs van Cien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cien, leuk dat je 'volger' bent geworden. Ben ik dan de 'leider'? Grapje.
      Jammer dat je penvriendinnencommentaar gisteren in het grote niets verdwenen is. Heb jij eigenlijk ook een site of blog met je Verciensels?

      Verwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk initiatief. Had er nog nooit van gehoord maar ga er eens even over mijmeren. En ik zal zo nu en dan eens komen lezen, om inspiratie op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanneke, leuk dat je op mijn blog terechtgekomen bent. Ik heb ook een kijkje op jouw blogs genomen, en heb me aangemeld als volger van 'zelfgemaakt'.
      Ik heb erg gelachen om je groene stevia-cake.

      Verwijderen

Reacties?
- Die lees ik graag!
Rare letters overtypen?
- Dit blog was geheel robotvriendelijk, tot ik dagelijks spam begon te ontvangen. Woordverificatie staat daarom weer aan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...