vrijdag 10 augustus 2012

Bliksemsnelle Boeken Weggeefactie

Met de wasnotenactie net een paar dagen achter de rug heb ik geen zin om met veel bombarie een Give Away uit te roepen. Dat neemt niet weg dat ik toch graag twee boeken wil doorgeven: 'Puur plantaardig' en 'Consuminderen met kinderen'. Ik vulde vanochtend een tas met spulletjes voor het plaatselijke Terre des Hommes-winkeltje, maar besloot dat deze twee boeken via mijn blog vast een veel betere bestemming vinden.


Het veganistische kookboek 'Puur plantaardig' kreeg ik onlangs thuisgestuurd als welkomstgeschenk. Ik was lid geworden van een niet nader te noemen politieke partij. Het boek van Antoinette Hertsenberg en Jacinta Bokma staat vol snelle, gezonde en relatief makkelijke recepten zonder dierlijke producten. Wat te denken van no-fish sushi? Plantaardige hamburgers? Brownies? Het water loopt je al in de mond bij het zien van de kleurrijke foto's. Maar ach, ik ben zelf veel te eigenwijs om uit kookboeken te koken, dus ik wil dit nog gloednieuwe boek graag doorgeven.

'Consuminderen met kinderen in tijden van overvloed' van Marieke Henselmans is een klassieker uit 1999, maar de inhoud is nog steeds actueel. Henselmans vertelt humoristisch en openhartig over de bespaarpogingen die haar gezin onderneemt, en geeft de lezer zo een heleboel tips mee. Ik vond het boek in een weggeefkast, maar ga niet speciaal kinderen nemen om de besparingstips op uit te kunnen proberen. Iemand anders is er vast blijer mee.

Je mag tot en met zaterdag -ja dat is morgen al!- reageren. Laat weten welk boek jij goed kunt gebruiken en vertel heel kort waarom. Want dat vinden we leuk om te lezen. Ik ga niet blind loten, maar maak een keuze uit de leukste en overtuigendste motivaties. Zondag volgt de uitslag.

21 opmerkingen:

  1. Puur plantaardig lijkt mij behoorlijk interessant! We eten steeds minder vlees. Ik merk alleen wel dat ik blijf hangen bij de vegetarische standaardrecepten en wil eigenlijk weer eens wat anders uitproberen. Ik doe dus graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Consuminderen met kinderen is echt goed, maar die heb ik al gelezen en zelfs weer weggeven. Ik doe dus graagmee voor Puur Plantaardig, als beginnend vegetariër lijkt me dat een goed boek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Marije, nou ik wil wel een kansje wagen op consuminderen met kinderen. Waarom, wel je weet ik heb er daar zelf drie van rond lopen....en samen kunnen we nog best wat meer consuminderen.....we zouden natuurlijk kunnen beginnen met het terugschroeven van het aantal ijsjes per persoon per dag :) op warme, bijzondere zomerdagen..........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Marije, Consuminderen met kinderen, dat is precies waar ik op dit moment mee bezig ben. Sinds ons zoontje in ons leven is gekomen lijken de kosten de pan uit te rijzen (bij ons wordt het dus eigenlijk consuminderen met kind ;-). Geïnspireerd door alle consuminderblogs al aan het besparen en bewuster worden geslagen maar het is nog niet genoeg. Hoop dus nog meer tips te kunnen krijgen door het boek te lezen en wellicht dat ik hier andere moeders in mijn omgeving hier ook mee weet te inspireren...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik doe niet mee, maar ik wilde even zeggen dat je een 'year of good things' niet alleen voor jezelf waarmaakt, maar voor iedereen, op deze leuke manieren! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O ik wil wel heel graag mee loten met het consuminder boek gewoon heel simpel omdat er nog zo veel te leren valt! Lief van je dat je dit soort dingen belangeloos doet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb wel interesse in Puur Plantaardig. Het broodje op de voorkant ziet er erg lekker uit, ik ben dan ook benieuwd naar de inhoud van het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik doe graag mee voor het boek "Consuminderen met kinderen"... Waarom...
    Een huishouden met 3 kids en maar 1 inkomen (omdat ik nog steeds geen baan gevonden heb), kan ik best wat goede tips gebruiken!

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een give away, leuke boeken, super! Consuminderen met kinderen staat hier al in de kast en kookboeken heb ik eigenlijk wel genoeg, we lusten ook wel graag op z'n tijd een stukje vlees of een visje. Dus...ik doe niet mee. Heb je toch nog iets te lezen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reactie van Ellen wiens nieuwe lief dol is op McDonalds, vlees en e-nummers, en wie ze graag wat van haar soort voedsel wil laten proeven. Het lukte haar niet om op mijn blog te reageren, daarom voeg ik het toe:
    "(...) Echt waar, vanochtend ben ik de stad ingegaan op zoek naar Puur Plantaardig. Of het boek was uitverkocht of de boekwinkelman viel meer in de catgegorie van mijn liefste. Dus ja, ik word - in ieder geval- wel blij van deze actie en boek. En mijn liefste...mwah..."

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Marije dit is weer een leuke actie vanj e. Ik weet je gaat 2 mensen blij maken. Groetjes Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou graag het boek Puur Plantaardig winnen. Ben sinds kort grotendeels vegetarisch, eet nog maar 1-2 keer per week iets van vlees. Ben dan ook hard op zoek naar lekkere betaalbare recepten. De vegaburgers enzo uit de winkel vind ik niet altijd geslaagd. Ik kan ook wel een oppepper gebruiken door iets leuks te winnen. Heb een rot tijd achter de rug. Groetjes kreeftje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik doe graag mee voor Puur Plantaardig. Wij eten fulltime veganistisch. Ik ken het boek. Ik heb het een vriendin gegeven voor haar verjaardag en eerst zelf gelezen (wel verteld, ze kon er hartelijk om lachen). Wat ik zo geweldig aan het boek vind, is dat het gerechten zijn die snel te maken zijn en dat komt in ons gezin goed uit met 4 kindjes die altijd rond etenstijd aandacht willen, maar ook cijfers geven voor het eten (ontstaan door curieuze combinaties en probeersels van internet).

    Groetjes Noa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ga ook voor het boek Puur Plantaardig. Ik probeer zoveel mogelijk vegan te koken/eten. Maar zit ook met een man die dat niet echt ziet zitten. Ik vertel dus meestal gewoon niet wat we precies eten, en zorg er voor dat het er mooi uitziet. Een kookboek met wat nieuwe ideeën zou daarvoor zeer welkom zijn. Ik mijn zin, hij lekker eten!!
    Groetjes Janette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallo,
    ik zie voor het eerst je blog door een beetje te zitten doorklikken van hier naar daar op een zonnige morgen, net de koelkast opgeruimd en gesakkerd over niet gebruikte restjes, wil zo graag minder en beter consumeren, en graag met veeeeel minder vlees, vandaar mijn interesse voor je eerste boek
    Hilde hildep@hotmail.fr

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O wat leuk zeg dat je dit soort dingen steeds doet! Consuminderen met kinderen zou ik heeeeeeeel graag willen "winnen" lijkt mij een geweldig boek, en consuminderen moeten we allemaal wel eens of niet soms?! Daarnaast ben ik morgen jarig, dus zou het niet geweldig zijn om op mijn verjaardag een mooi boek te winnen? Wij proberen al een aantal jaren te consuminderen met kinderen, hebben dan ook een eigen moestuin, de auto weg gedaan enz, maar een steuntje in de rug zou echt gewaardeerd worden, wie weet wat voor leuke ideeën Marieke nog voor ons in petto heeft?
    Ik ben benieuwd!

    Groetjes Jessica (jessicawesterneng@solcon.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O, wat een heerlijk boek, consuminderen met kinderen! Ik heb het weleens gelezen via de bieb en heb er veel aan gehad toen ik mijn 12 kinderen grootbracht (de kleinste is nu ook nog maar 2, dus nog niet helemaal groot), maar weet je waarom ik het graag zou willen winnen? Vandaag of morgen of in ieder geval deze week zal mijn eerste kleinkind geboren worden! Nu heb ik een tien-dagen-pakket gemaakt met allemaal kleine babykadootjes en dit zou er helemaal bij passen! Ik wacht in spanning af! groeten, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou wel voor het boek puur plantaardig willen gaan. Ik ben al jaren veganistisch maar kom er weinig toe om fantasievol te koken. Daar mag zeker meer variatie in. Zeker voor mijzelf. Maar mocht ik ooit een vriendin krijgen dan wil ik natuurlijk wel al mijn liefde voor haar kunnen steken in een heerlijke plantaardige maaltijd. Dit boek zou mij daar mee kunnen helpen. Of ik hem nou win of niet wil je even meegeven dat ik het geweldig vind dat je deze weggeef actie hebt opgezet. Echt mooi! En een inspirerend voorbeeld voor velen wat mij betreft. (wijendeaarde@hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh dat kookboek lijkt me wel, ik ben nog altijd bezig een fatsoenlijke basis te ontwikkelen om vanaf te kunnen variëren... Maar goed, ik wacht ook al op je wasnoten, dus als je het aan iemand anders wilt geven, ik houd je niet tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De eindstand: Zes liefhebbers voor 'Consuminderen met kinderen' en tien voor 'Puur plantaardig'. Ik zou jullie het liefst allemaal blij willen maken, dus dat wordt nog lastig zondag. Ik ga bij het kiezen dan ook maar een onafhankelijke buitenstaander raadplegen. (Ik had nog gehoopt dat de uitgevers toevallig voorbij zouden surfen en tien gratis exemplaren aanbieden, zoals bij de wasnoten, maar dat zat er helaas niet in hihi)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties?
- Die lees ik graag!
Rare letters overtypen?
- Dit blog was geheel robotvriendelijk, tot ik dagelijks spam begon te ontvangen. Woordverificatie staat daarom weer aan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...