vrijdag 7 september 2012

Woekersla

Eigen schuld. Ik had de sla gewoon nooit naast de bak met zonnebloemen moeten zetten. Nu denkt hij dat hij ook zo hoog de lucht in moet. En het lukt hem nog vrij aardig ook. Kijk maar:


Ik wacht met spanning tot de knoppen van de slaplant openbarsten. Wat zou eruit komen?


Ook de basilicum en de munt heb ik te ver laten doorwoekeren, en dit is wat je dan krijgt: witte en lila bloempjes!



Ook in de bak met rucola priemt een bloempje, maar ik vermoed dat die domweg verdwaald is.


Of die groenten en kruiden nu nog eetbaar zijn weet ik niet, maar een vrolijke boel is het wel, daar op mijn balkon.

18 opmerkingen:

  1. Dat rucolabloemetje is echt van de rucola hoor, die zijn inderdaad geel.En die slaplant: jeetje zeg! Leuk, heb je straks zaadjes voor volgend jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, gewoon laten staan en na een tijdje krijg je bruine lange zakjes aan je bloempjes van de rucola en als die droog zijn kan je het zaad eruit halen. Rucolabloempjes zijn ook erg popi bij insecten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi lekker de natuur zijn gang laten gaan dan komt het allemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slazaad voor volgend jaar, Dat is pas echt consuminderen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Munt en basilicum gebruik ik ook als het bloeit want ik gebruik alleen de bladeren en die blijven lekker ( vind ik dan)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig! Die van mij is allemaal net weet eetklaar; deze week geen groente gehaald bij de boodschappen, jummy ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha ik geef je sla geen ongelijk. Die voelde zich natuurlijk echt een 'onderdeurtje' zo. Ziet er op zijn minst 'apart' uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. in ieder geval heb je een leuk boeltje op balkon. Ik heb net een groot zaakje wilde bloemen zaad (of wiesen bloemen) gekocht. Wil in het voorjaar ook experimenteren op mijn balkon. Marije een fijn gezellig weekend !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geniet maar van al dat groen! liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Marije,
    Wij hebben ook zo'n vrolijk gele rucola-bak, en de spinazie begon ook al bloempjes te krijgen. Helaas zijn de blaadjes dan niet meer zo lekker (want hard en stug). Het is echt een kwestie van timing, dat hebben we nog niet helemaal onder de knie...
    groetjes! Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha, heel herkenbaar! Gezellig zo in het najaar! bij mij is het een dooie boel...of winter klaar? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jahaaa, het is interessant wat planten doen, als je er eeeeventjes niet naar omkijkt. Onze buren deden hetzelfde experiment met brandnetels. Tot mijn verbazing haalden ze de twee meter!!!! En misschien waren het zelfs nog boompjes geworden ook, maar toen zetten ze er toch maar de heggenschaar in, en we zullen het dus nooit te weten komen ☺ ☺ ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hi hi, je rucola is ook geschoten, die hebben inderdaad van die leuke gele bloempjes (die je trouwens ook eten kunt) tja, zulke dingen gebeuren hier ook nog wel eens. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha, mijn basilicum is ook steeds groter aan het groeien maar in ieder geval nog eetbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En dat is ook wat waard! Het is allemaal flink de lucht ingeschoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In mijn keukentje staat er ook zo'n gezellig plantje basilicum met mooie bloempjes. En als sla doorschiet is het uiteindelijk ook gewoon best een mooie plant (maar niet eetbaar meer). Gewoon lekker zaadjes oogsten straks, alvast voor volgend jaar..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik kom pas net om de hoek kijken als moesbalkon-amateur. Wat fijn, al die ervaren mensen hier :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties?
- Die lees ik graag!
Rare letters overtypen?
- Dit blog was geheel robotvriendelijk, tot ik dagelijks spam begon te ontvangen. Woordverificatie staat daarom weer aan,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...